Toyotas modell Auris påminner mycket om den klassiska Golfmodellen från Volkswagen, och mycket har hänt på Toyotas modeller på senare år. Både utsendemässigt och teknikmässigt. Allt har uppgraderats så att säga.
När Toyota kommer med andra generationens Auri så har den fått ett mycket tuffare utseende, den har lägre kaross och helt nya proportioner. Viktfördelningen är hel annorlunda än tidigare och den har fått en modifierad hjulupphängning både fram och bak. Med lägre kaross och en modifierad strömlinjeformning så gör detta att drivmedelsförbrukningen minskar.
Även insidan har fått en rejäl ansiktslyftning än den tidigare modellen, det är sköna mjuka linjer och alla reglage är verkligen lätta att hitta. Man njuter av att sitta i den och de mjuka formerna utstrålar den perfektionism som man velat uppnå.
Att det är en ekonomisk bil är en stor fördel, den kostar inte som andra bilar i samma storleksklass. För den lite mer medvetne så finns tre olika utrustningsversioner som kan kan lägga till när man köper sin Toyota Auris, Active, Style eller Comfort. Alla paket har backkamera i sina versioner, bara en sådan sak. Toyotas Auris modell finns både som bensin- eller dieseldrivna motorer, men även hybrid där det kombineras med både bensin och el är det som driver bilen framåt.
Det kanske inte är den familjebil man önskar sig, men med kombimodellen så finns det massor av förutsättningar som en riktigt bra bil för familjen. Som ersättare till Corolla modellen kan man tycka att det har blivit en så mycket bättre bil. Den andra generationens Auris ser mycket sportigare ut än tidigare och tekniken har verkligen fått sig en rejäl uppgradering.